Nowy produkt Delo 710 LE 20W-40
Dodano 18 sierpnia 2014, godz. 11:33

Delo 710 LE 20W-40 jest najnowszym produktem, który wzbogaca ofertę Chevron w Europie. Ten wysokiej jakości olej przeznaczony jest do silników wysokoprężnych okrętowych, kolejowych i agregatów prądotwórczych takich producentów jak EMD i GE Produkt nie zawiera cynku ani chloru, a skład oparto o oleje bazowe premium. Charakteryzuje się wysoką czystością i niską zawartością związków powodujących powstawanie popiołu). Ma on w przyszłości zastąpić DEO 13 MG 20W-40.
Jakie są cechy i zalety produktu?
Największą zaletą Delo 710 LE 20W-40 w stosunku do produktów starszej generacji jest fakt, że pasuje do paliw o nowych specyfikacjach. Nowe paliwa o niskiej i bardzo niskiej zawartości siarki (<500 ppm) powodują powstawanie w silniku kwasów o mniejszym stężeniu, wymagających mniej neutralizującej zasady. Ponieważ nadmierna zasadowość oleju może powodować powstawanie popiołu, formuła Delo 710 LE 20W-40 o niskiej zawartości popiołu i TBN (TBN wynosi ok. 9 mg KOH/g) pomaga zmniejszać osady między pierścieniami tłoka, poprawia czystość dyszy i filtra turbosprężarki oraz zapobiega niedrożności układu wydechowego w silnikach z filtrem cząstek stałych. Dzięki temu wydłuża się sprawność maszyny i wydajność układu.
Delo 710 LE 20W-40 zapewnia również wydłużone okresy pomiędzy wymianą oleju, dopasowane do harmonogramu pozostałych przeglądów. Zastosowanie ulepszonych detergentów o właściwościach pozwalających zachować zasadowość, nowoczesnych dyspergentów i dodatków przeciwzużyciowych pomaga operatorowi dostosować okresy wymiany oleju do innych prac konserwacyjnych w lokomotywie. Dzięki temu ogranicza się okresy przestojów.
W porównaniu z olejami silnikowymi jednosezonowymi stosowanymi na kolei, Delo 710 LE 20W-40 pomaga uzyskać zmniejszenie zużycia oleju o 15-25% (w zależności od zastosowania). Daje to klientowi jedną dużą korzyść: dzięki swojej formule Delo 710 LE 20W-40 pomaga redukować koszty pracy dzięki wydłużonej trwałości oleju oraz podzespołów silnika.
Dla kogo ten produkt?
Delo 710 LE 20W-40 zaleca się do stosowania w silnikach wysokoprężnych pracujących na paliwie o niskiej i bardzo niskiej zawartości siarki, tam gdzie wymagane są oleje bezcynkowe oraz w silnikach niskoemisyjnych. Produkt przeznaczony jest do silników kolejowych, okrętowych, platform wiertniczych i produkcji prowadzonej na morzu oraz do stacjonarnych agregatów prądotwórczych. Produkt posiada aprobaty EMD – LMOA Generation 5, GE – LMOA Generation 4 Long Life oraz spełnia wymogi LMOA Generation 6. Europejskie przepisy dotyczące emisji spalin dla kolejowych silników wysokoprężnych zmieniają się i są dość fragmentaryczne. Najogólniej, stosuje się standardy emisji dla pojazdów nie poruszających się po drogach, są jednak jeszcze obszary, gdzie dopuszcza się użycie starszych silników. Nowy produkt charakteryzuje kompatybilność z wcześniejszymi specyfikacjami, co umożliwia jego użycie także tam, gdzie wymagane są starsze specyfikacje GE oraz EMD.